Документація класного керівника
- Класний журнал.
- Аналіз контингенту учнів класу (соціальний паспорт).
- План виховної роботи на семестр, затверджений заступником директора з виховної роботи.
- Табелі успішності та відвідування занять учнями.
- Щоденник класного керівника (облік виховних годин, годин спілкування; індивідуальна робота з родинами класу).
- Документація (довідки, акти, доповідні) щодо пропусків навчально-виховного процесу учнями школи.
- Щоденник психологічно-педагогічних спостережень за учнями.
- Актиобстеження житлово-побутових умов проживання та матеріального становища учнів.
- Протоколи бесід з учнями та батьками.
- Протоколи батьківських зборів, доповіді та виступи на зборах.
- Дані щодо літнього оздоровлення учнів класу.
- Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
- Розробки сценаріїв виховних заходів.
- Літопис чи фотоальбом групи.
Циклограма роботи класного керівника
Щоденно:
- з’ясовувати причини відсутності учнів на заняттях, фіксувати пропуски у класному журналі;
- проводити бесіди з учнями, які запізнюються на уроки;
- проводити індивідуальну роботу з учнями;
- контролювати зовнішній вигляд учнів;
- контролювати харчування.
Щотижня:
- організовувати чергування по класу;
- проводити класні години;
- перевіряти щоденники;
- проводити заходи у класі за планом роботи;
- працювати з активом класу, організовувати діяльність органів учнівського самоврядування;
- контролювати виконання доручень;
- працювати з батьками;
- працювати з вчителями, що викладають у класі;
- проводити зустрічі зі шкільним лікарем.
Щомісяця:
- проводити класні збори;
- відвідувати уроки вчителів-предметників у своєму класі;
- тестувати (анкетувати) учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
- контролювати стан підручників;
- зустрічатися з батьківським активом;
- відвідувати учнів удома.
Один раз за семестр:
- оформляти класний журнал за підсумками семестру, складати звіт;
- заповнювати табелі успішності;
- проводити батьківські збори;
- брати участь у роботі семінарів, МО класних керівників;
- аналізувати виконання плану роботи, коректувати план виховної роботи;
- складати план роботи на канікули.
Один раз на рік:
- аналізувати план виховної роботи за попередній навчальний рік та складати план на наступний навчальний рік;
- проводити відкритий виховний захід;
- оформляти статистичні відомості про клас (на 5 вересня);
- писати характеристики (за необхідністю).
Золоті правила класного керівника
1. Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.
2. Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. У вчителя не має бути улюбленців, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.
4. Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5. Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6. Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7. Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8. Завдання вчителя, як особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
9. Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
10. Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
11. Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.
12. Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
13. Вчителю необхідно виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками слід добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це їхня найважливіша робота.
Основні напрямки індивідуальної роботи з учнями:
— розвиток пізнавальних інтересів;
— формування комунікативних якостей;
— виховання самодисципліни;
— розвиток творчих здібностей;
— корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з аддиктивною поведінкою;
— вихід із кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров'я;
— робота з обдарованими дітьми;
— вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
— встановлення міжособистісних відносин з кожною дитиною;
— взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному фізичному становленні учнів;
— діагностика результатів навчання, виховання, розвитку кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень.
Коментарi